دستگاه رادیوگرافی

ساخت وبلاگ

رادیوگرافی دندانپزشکی و وضعیت تولید ان در داخل کشور

رادیوگرافی دندانپزشکی   جزو تجهیزات بسیار حساس و مهمی است که وارد کردن ان به کشور نیاز به طی مراحل قانونی و مجوز از سازمان انرژی اتمی دارد. چون عملکرد دستگاه با اشعه ایکس است این میزان از حساسیت بر روی ان وجود دارد. مجموعه ای هم که قصد خریداری این دستگاه را دارد باید از طرف سازمان انرژی اتمی اقدام به دریافت مجوز کرده باشد و گرنه شرکت فروشنده حق فروش به این فرد یا مجموعه را ندارد.

دلیل این امر این است که تعداد دستگاه های وارد به کشور مشخص باشد و افرادی هم که این دستگاه ها توسط انها خریداری شده هم مشخص شود تا مبادا این وسط تخلفی صورت گیرد و این دستگاه بسیار مهم و حساس جایی خلاف مورد استفاده قرار بگیرد که در ان صورت موجب بروز خسارات جبران ناپذیری می شود.

امروزه شاهد استفاده بیشتر رادیوگرافی دندانپزشکی   هستیم و دندانپزشک قبل از انجام هر کاری بر روی دندان بیمار ابتدا از فرد می خواهد تا یک عکس رادیوگرافی تهیه نماید و دندانپزشک بعد از مشاهده این عکس ها اقدام به کارهای درمانی بر روی بیمار میکند این کار موجب کاهش ریسک درمان می شود و اسودگی خاطر هم برای بیمار دارد و هم برای دندانپزشک و با چشمی باز و اگاهی کامل از وضیت دندان ها کار خود را انجام می دهد.

مهم ترین مساله ای که ما در رابطه با همه تجهیزات دندانپزشکی مورد بررسی قرار می دهیم تولید داخلی انهاست.در رابطه با رادیوگرافی هم این مساله بسیار مهم است که مورد بررسی قرار گیرد.در بازار تجهیزات دندانپزشکی ما برندی ایرانی از این دستگاه را نداریم که این خود موجب تاسف است زیرا تمامی برندهای وارده از سایر کشورها از جمله چین وارد می شنود و کشور ما هیچگونه دستاوردی در این زمینه ندارد و وابسته به سایر کشورها است.

همین امر موجب شده تا تحریم های اخیر به شدت بر روی واردات  رادیوگرافی دندانپزشکی   و قیمت ان تاثیربگذارد و بعضا ما شاهد کمبود قطعات نیز باشیم.همه این مسائل واقعا جای افسوس  دارد زیرا توانایی و تخصص لازم در کشور وجود دارد ولی توجه لازم به این بخش وجود دارد . ما در این سالها به جای سازندگی کشور و جلو بردن ان راحت ترین راه یعنی واردات و وابستگی را انتخاب کرده ایم که امروزه با بروز این مشکلات تحریم ها شاهد عواقب ان نیز هستیم.

امید ما این است که از این پس همه مسئولین و در کنار انها سرمایه داران و متخصصان اقدام به راه اندازی چرخه تولید نمایند و از این پساین زمانهای طلایی را از دست ندهند.حال دوباره به بحث در رابطه با رادیوگرافی می پردازیم. نکته مهم دیگر این است که این دستگاه تنهادر دندانپزشکی مورد قرار نمی گیرد و در عکسبرداری از سایر قسمت های بدن نیز مورد استفاده قرار میگیرد و توسط انها می توان نوع اسیب و شکستگی که وارد شده را مشاهده کرد و پزشک اقدام به درمان نماید.

مساله مهم در رابطه با رادیوگرافی دندانپزشکی   این است که ایا قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس برای بدن ضرر دارد یا خیر؟ باید این نکته را خاطر نشان کرد که میزان این اشعه به قدری نیست که به بافته ای داخلی بدن اسیب بزند و نفوذ پذیری ان بسیار کم است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. تولید کنندگان این دسته از محصولات بررسی های بسیاری را انجام داده اند تا به این موضوع دست یابند که دستگاهی را تولید کنند که برای بدن بیما ر هیچگونه ضرری نداشته باشد و فقط جنبه درمانی داشته باشد و همین طور نیز هست.

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی , رادیوگرافی,رادیوگرافی دندان,دستگاه رادیوگرافی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1398 ساعت: 15:26